Information om kakor/cookies
På bostadsbolaget.se använder vi oss av cookies (kakor) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att klicka vidare godkänner du att vi använder cookies. Om cookies på vår webbplats
Boendeappen
Boendeappen finns tillgänglig för alla våra hyresgäster i alla våra områden. I appen kan du som hyresgäst bland annat felanmäla, ta emot meddelanden, utföra ärenden, göra bokningar, hitta viktig information och ta del av förmånliga erbjudanden. Vår förhoppning är att boendeappen kommer göra din vardag lite enklare.
Hämta i App Store – för dig med iPhone
Notiser!
Frågor
Vanliga frågor och svar

Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s appikon
Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy – Boendeappen.
Steg 4. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy.
Steg 5. Klart! App-ikonen kommer bytas till Bostadsbolagets logga.
Har du inte BankId kan du välja att logga in med SMS-kod eller Email-kod. Välj ”Byt inloggningssätt längst ner på skärmen. Då skickas en kod till den mejladress eller mobilnummer som är registrerat hos oss.
I boendeappen kan du:
- Göra felanmälan
- Boka tvättstuga och andra gemensamma bokningsbara utrymmen om det finns Aptusbokning
- Ta emot meddelanden från Bostadsbolaget
- Få snabb information om akuta åtgärder
- Hitta information och kontakta oss
- Ta del av erbjudanden
För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett lägenhetsavtal hos Bostadsbolaget. Står du inte på avtalet kan du i nuläget inte använda Boendeappen. Vi undersöker hur fler kan använda Boendeappen i framtiden.
Ja, det går att vara flera som använder appen i ett hushåll. Står du på lägenhetsavtalet kan du logga in i appen.
Under rubriken Bokning i appen har du möjlighet att boka tvättstuga om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj Aptus bokningsportal för att komma till bokningen.
Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden. Har du möjlighet att idag boka via hemsidan så kan du även göra det via boendeappen.
Det finns en meddelandefunktion kopplade till din felanmälan eller ärenden så du kan återkoppla direkt till oss på ett ärende. Dina ärenden finns samlade under rubriken Ärenden i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i meddelandefältet.
Just nu går det inte att betala hyran via appen.
När du loggar in kopplas du automatiskt till det hyresavtal som är aktivt. Flyttar du t.ex från Bostadsbolaget till Poseidon kommer du att se information från din nya hyresvärd. Så inget man behöver flytta med utan det sker automatiskt.