Boendeappen
Boendeappen finns tillgänglig för alla våra hyresgäster i alla våra områden. I appen kan du som hyresgäst bland annat felanmäla, ta emot meddelanden, utföra ärenden, göra bokningar, hitta viktig information och ta del av förmånliga erbjudanden. Vår förhoppning är att boendeappen kommer göra din vardag lite enklare.
Under rubriken Vanliga frågor och svar hittar du instruktioner på hur du laddar ner och kommer igång med boendeappen. Du hittar även tips på funktioner i appen som är bra att ha koll på.
Notiser!
Vanliga frågor och svar
Steg 1. Sök på ”Boendeappen Avy” i din appbutik eller scanna QR-koden med din mobilkamera.
Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s appikon
Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy – Boendeappen.
Steg 4. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy.
Steg 5. Klart! App-ikonen kommer bytas till Bostadsbolagets logga.
Har du inte BankId kan du välja att logga in med SMS-kod eller Email-kod. Välj ”Byt inloggningssätt längst ner på skärmen. Då skickas en kod till den mejladress eller mobilnummer som är registrerat hos oss.
I boendeappen kan du:
- Göra felanmälan
- Boka tvättstuga och andra gemensamma bokningsbara utrymmen om det finns Aptusbokning
- Ta emot meddelanden från Bostadsbolaget
- Få snabb information om akuta åtgärder
- Hitta information och kontakta oss
- Ta del av erbjudanden
För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett lägenhetsavtal hos Bostadsbolaget.
Ja, det går bra att vara flera som använder appen i ett hushåll. Står du på lägenhetsavtalet kan du logga in i appen.
Under rubriken Bokning i appen har du möjlighet att boka tvättstuga om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj Aptus bokningsportal för att komma till bokningen.
Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden. Har du möjlighet att idag boka via hemsidan så kan du även göra det via boendeappen.
Det finns en meddelandefunktion kopplade till din felanmälan så du kan återkoppla direkt till fastighetsvärden på ett ärende. Dina ärenden finns samlade under rubriken Felanmäl i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i kommentarsfältet.
Just nu går det inte att betala hyran via appen.
Nej, du kan inte flytta med ditt konto om du byter bostad inom Framtiden. Du får skapa ett nytt konto när du byter bostad.
Ladda ner appen
App Store – för dig med iPhone
Google Play – för dig med Android