Boendeappen
Appen finns just nu i Majorna, Majviken, Högsbo, Järnbrott och Askim. I appen kan du som hyresgäst bland annat felanmäla, ta emot meddelanden, utföra ärenden, göra bokningar, hitta viktig information och ta del av förmånliga erbjudanden. Vår förhoppning är att boendeappen kommer göra din vardag lite enklare.
Under rubriken Vanliga frågor och svar hittar du instruktioner på hur du laddar ner och kommer igång med boendeappen. Du hittar även tips på funktioner i appen som är bra att ha koll på.
Planen är att lansera appen i resten av våra bostadsområden under hösten 2023. Håll utkik efter mer information om när appen lanseras där du bor.
Vanliga frågor och svar
Steg 1. Sök på ”Boendeappen Avy” i din appbutik eller scanna QR-koden med din mobilkamera.
Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s generella startskärm
Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–Boendeappen.
Steg 4. Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer
Steg 5. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy
Steg 6. Klart! App-ikonen kommer bytas till Bostadsbolagets logga
Vid framtida inloggningar kommer Bostadsbolagets startsida att visas istället för Avy:s generella.
I boendeappen kan du:
- Göra felanmälan
- Boka tvättstuga och andra gemensamma bokningsbara utrymmen
- Ta emot meddelanden från Bostadsbolaget
- Få snabb information om akuta åtgärder
- Hitta information och kontakta oss
- Ta del av erbjudanden
För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett lägenhetsavtal hos Bostadsbolaget eller bli inbjuden av någon som har ett avtal hos Bostadsbolaget, till exempel din sambo.
Ja, det går bra att vara flera som använder appen i ett hushåll.
Initialt kommer vi att släppa appen i utvalda områden. Vi kommer att informera efterhand som vi släpper på fler områden.
Kontakta oss på 031-731 50 00 eller info@bostadsbolaget.se. Beskriv frågan eller problemet med boendeappen så kopplas du till rätt person.
Ja. Du behöver be förstahandshyresgästen att bjuda in dig som gäst.
Under rubriken Bokning i appen har du möjlighet att boka tvättstuga om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj alternativ för tvättstuga och fullfölj bokningsinstruktioner i appen.
[/f2-faq2-del]
[f2-faq2-del rubrik=”Varför kan jag inte boka tvättstuga i boendeappen?”]
Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden. Har du möjlighet att idag boka via hemsidan så kan du även göra det via boendeappen.
[/f2-faq2-del]
Det finns en meddelandefunktion kopplade till din felanmälan så du kan återkoppla direkt till fastighetsvärden på ett ärende. Dina ärenden finns samlade under ikonen felanmäl i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i kommentarsfältet.
Just nu går det inte att betala hyran via appen.
För att radera kontot kontakta oss på info@bostadsbolaget.se.
Nej, du kan inte flytta med ditt konto om du byter bostad inom Framtiden. Du får skapa ett nytt konto när du byter bostad.
Ladda ner appen
App Store – för dig med iPhone
Google Play – för dig med Android
Frågor
Pilotprojekt i Majorna & Majviken
Först ut att få tillgång till boendeappen var hyresgäster i Majorna som har fått testa och utvärdera hur appen fungerar. Pilotprojektet pågick från januari-maj 2023.