Vi söker en Informationssäkerhetssamordnare
Publicerad 2021-02-19
Vi söker nu dig som vill vara med och förstärka vårt arbete inom GDPR, dataskydd och informationssäkerhet.
Om rollen
I rollen som informationssäkerhetssamordnare ansvarar du bland annat för vi som bolag lever upp till Dataskyddsförordningen i vår dagliga verksamhet. Du medverkar också till framtagandet av risk- och konsekvensanalyser. Rollen är både strategisk och operativ.
I arbetet med informationssäkerhet ingår bland annat att se till att vi har säkra processer kopplat till löpande förvaltning, drift och administration. Detta sker dels genom strategiskt övergripande arbete i samverkan med de andra bolagen inom Framtiden-koncernen. Men också genom omvärldsbevakning och mer operativa uppgifter som att ordna utbildningar och ta fram interna checklistor och rutiner för organisationen. I jobbet ingår också att löpande utföra de kontroller som krävs för att säkerställa att vi lever upp till kraven utifrån utförda revisioner, EU-domar och lagstiftning.
Som informationssäkerhetssamordnare bistår du ledningen i arbetet med regelefterlevnad inom dataskydd, exempelvis vid incidenthantering. Du kommer att vara ett kunskapsstöd inom organisationen gällande dataskyddsförordningen (GDPR) och bistå enheternas medarbetare.
Rollen är ny på Bostadsbolaget och kommer att tillhöra avdelningen Affärsutveckling. En nystartad avdelning som kommer att bestå av IT, Digitalisering, Hyresstrategi och Säkerhet. Du sitter ihop med resten av stödfunktionerna på vårt kontor på Storgatan i centrala Göteborg.
Din profil
Som person är du strukturerad, noggrann och har ett högt säkerhetstänkt. Du har en god analytisk förmåga och kan identifiera behov av förbättring och utveckling. Rollen ställer höga krav på din förmåga att skapa goda relationer och att kunna samarbeta med alla nivåer i organisationen, samtidigt som du behöver kunna arbeta självständigt. Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift och du är förtroendeingivande. Genom ditt engagemang och din delaktighet skapar du resultat tillsammans med andra.
Vi vill att du har en relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har kunskap inom IT-säkerhetsfrågor och har arbetat strategiskt inom informationssäkerhet. Du är väl insatt i lagkrav och regler inom området och kan omsätta dessa till rutiner och instruktioner. Du behöver ha en god läsförståelse inom engelska.
Din ansökan
Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken nedan.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-03-15
Placering: Vårt kontor i centrala Göteborg
För ytterligare information är du välkommen att kontakta vår Affärsutvecklingschef Gunnel Lundegren på telefon 031-731 50 72.
Ansök här
Om Bostadsbolaget
Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.