Hoppa till innehåll

Ny kontaktväg till oss för dig som bor på Hisingen

Från och med den 20 november ringer alla ni som bor på Hisingen vår kundservice istället för direktnummer till fastighetsvärden. Kundservice svarar dig direkt eller skickar vidare ditt ärende till fastighetsvärden eller annan personal om något behöver åtgärdas.

Alla hyresgäster i Bostadsbolaget kan nå oss dygnet runt. Via vår boendeapp och genom att logga in här på vår hemsida kan du lägga felanmälan och skicka frågor till oss när som helst. Här kan du även skicka med förklarande bilder, vilket kan hjälpa oss att hantera ditt ärende snabbare.

Ny telefonväg in till oss
Du som bor på Hisingen ringer nu vår kundservice. Här kan du få svar på frågor eller lämna felanmälan. De kan ge dig svar på dina frågor och hjälper dig vidare, exempelvis genom att lägga ett ärende till din fastighetsvärd eller annan person du behöver få hjälp av.

Du når vår kundservice på 031-731 50 00, måndag – fredag kl 8.00 – 15.00.

Att du når både uthyrning och hyresdebitering den här vägen gäller alla som bor hos Bostadsbolaget, men att du även felanmäler via kundservice gäller alltså just nu bara dig som bor på Hisingen (och sedan tidigare Rannebergen och Öster om Heden). Övriga områden följer sedan efter och mer information kommer angående detta.

Frågor o svar

Varför kan jag inte ringa direkt till min fastighetsvärd, uthyrare eller hyresdebiterare längre?
Svar: Vi vill ge en så snabb och effektiv service som möjligt till dig som hyresgäst. Genom att kundservice svarar när du ringer till oss får du direkt hjälp samtidigt som övriga medarbetare får mer tid att åtgärda felanmälningar, handlägga ärenden och ge snabb service till dig.

Hur når min felanmälan fastighetsvärden?
Svar: När du felanmäler via vår boendeapp eller hemsida så hamnar ditt ärende i vårt system där vår kundservice tar hand om det och svarar dig direkt eller skickar vidare till berörd personal. Samma sak när du ringer – om inte medarbetarna på kundservice kan hjälpa dig över telefon läggs ditt ärende in i systemet och fastighetsvärden tar hand om det. Samma gäller övriga medarbetare.

Men om jag har ett akut ärende och direkt behöver få tag på personen då?
Svar: Kundservice kontaktar då den du behöver ha tag på direkt och du får lika snabb hjälp som tidigare.

Mitt ärende är lite känsligt och jag vill prata direkt med den som ska hjälpa mig – inte till vem som helst i kundservice.
Svar: Då säger du bara det till den som svarar på kundservice, så kan de be den du vill prata med att ringa upp dig.