Hoppa till innehåll

Så tecknar du parkeringstillstånd

Från 1 april 2019 kan du teckna ditt avtal för parkeringstillstånd i Västra Järnbrott. Här följer information om hur du går tillväga.

Då vi fick praktiska förhinder har brevet som skulle gå ut till berörda hyresgäster vecka 13 blivit försenat. Brevet kommer istället att gå ut till under vecka 14. Här följer informationen som går ut i brevet kring hur du ska gå tillväga för att teckna ditt nya parkeringstillstånd.

Den 1 maj 2019 byter parkeringsytorna i Västra Järnbrott parkeringsform till tillståndsparkering och du kommer behöva ett giltigt parkeringstillstånd för att stå parkerad. Från och med 1 april 2019 kan du teckna ditt avtal för parkeringstillstånd. Du gör det helt själv genom att registrera dig som kund hos Parkeringstjänst Väst på www.parkeringstjanst.se. Följ Parkeringstjänst Väst lathund som guidar dig steg för steg i registreringen, du hittar den här: Lathund Parkeringstjänst Väst

Det är några saker du måste ha förberett innan du börjar registreringen:  

  • För att kunna teckna ditt avtal från 1 april behöver vi ha ditt aktuella mobiltelefonnummer registrerat i vårt system. Du ändrar/registrerar själv mobiltelefonnumret på Mina Sidorbostadsbolaget.se. Du måste ha uppdaterat uppgifterna dagen innan du har tänkt att teckna avtalet.
  • Du behöver ha ett giltigt betalkort. Betalningen görs via ditt betalkort och dras i slutet av varje månad och avser parkeringstillstånd för kommande månad. Du gör alltså en förskottsbetalning. Betalningen dras sedan automatiskt varje månad tills du väljer att säga upp parkeringstillståndet.

Behöver du hjälp?

Har du frågor kring registreringen hos Parkeringstjänst Väst kontaktar du deras kundtjänst på 031-51 88 10.
Behöver du hjälp att ändra/registrera ditt mobiltelefonnummer hos oss på Bostadsbolaget? Kontakta oss på 031-731 50 00, så hjälper vi dig.

Öppet hus för dig som behöver hjälp att teckna avtal

Har du inte möjlighet att själv registrera dig som kund hos Parkeringstjänst i Väst är du välkommen till öppet hus på Boservice, Norra Dragspelsgatan 20, onsdag 10/4 kl. 16-19 samt lördag 13/4 kl. 10-12.

Under dessa tillfällen finns både personal från Bostadsbolaget och Parkeringstjänst Väst på plats för att hjälpa till med registreringen. Det du behöver ha med dig är:

  • Mobiltelefonen som tillhör det nummer du har registrerat hos Bostadsbolaget.
  • Ett giltigt betalkort.