Hoppa till innehåll

Tack för dina svar

Tryggheten ökar och att anmäla och få åtgärdat fel upplevs enklare, medan tillgängligheten på telefon och städning både ute och inne får lite sämre betyg än förra året. Servicebetyget ökar dock och landade i år på hela 80,2 procent.

Publicerad i Trivas nr 4 2024.

I nästa nummer av Trivas kommer vi göra en djupdykning i betygen och prata med medarbetare på Bostadsbolaget om hur vi ska arbeta med resultatet under 2025.
Men redan nu kan vi redovisa några av de övergripande siffrorna från undersökningen.

Serviceindex ökar
Årets mätning gav en ökning av Serviceindex, alltså det övergripande betyget på vår service till dig och dina grannar, på 0,5 procentenheter. Från 79,7 till 80,2.
Serviceindex består av flera delbetyg som innefattar Hjälp när det behövs, Ta kunden på allvar, Trygghet och Rent & Snyggt.
Här ser vi att framför allt betygen för trygghet och att få hjälp när det behövs ökar ordentligt, medan betygen för hur rent det är i våra områden sjunker något.

Strategiskt trygghetsarbete
När vi pratar trygghet handlar det ofta om våra utsatta områden, men Bostadsbolaget
arbetar strategiskt och resultatinriktat med tryggheten över hela bostadsbeståndet. Bland annat genom att förstärka skalskydd, digitala lås, säkrare förråd och mer belysning. Att känna sig trygg i sitt hem och sitt bostadsområde lägger grunden för trivsel.

Tillgänglighet och städning kan förbättras
De betyg som har sjunkit sedan förra mätningen gäller framför allt tillgängligheten på telefon och städning av soputrymmen, trapphus och närmiljö. Det gäller förstås inte i alla bostadsområden, men resultatet analyseras nu noga och åtgärdsplaner kommer att tas fram där det behövs. Bostadsbolaget genomgår just nu en förändring gällande just telefonkontakten vilket du kan läsa mer om på sidan 16. Syftet är att göra det enklare för dig att komma fram på telefon och följa dina ärenden hos oss.

Text och foto: Bostadsbolaget

pratbubbla med texten "Service i toppklass!