Från och med 1 februari 2025 tar vi på Bostadsbolaget över hanteringen av tillståndsparkeringen i Västra Järnbrott. Då slutar P-tjänst att sköta parkeringen, och ditt nuvarande parkeringstillstånd slutar gälla samma datum. Du kommer att få ett brev i brevlådan om detta.
Vad betyder det för dig?
För att kunna fortsätta parkera precis som vanligt på samma parkeringsyta, behöver du teckna ett nytt avtal med oss på Bostadsbolaget. Gör detta så snart som möjligt för att se till att du har en giltig parkeringsplats från 1 februari 2025. OBS! Det blir alltså ingen förändring gällande hur du parkerar, precis som förut väljer du vilken ledig plats som helst på parkeringsytan.
Så här gör du för att teckna nytt avtal digitalt:
- Logga in på Mina Sidor på https://bostadsbolaget.se
- Har du inte aktiverat din köplats för
tillståndsparkering gör du det under ”Sökprofil” - Du hittar lediga parkeringsplatser under rubriken
”Sök ledigt” i menyfältet. Därefter klickar du på
”Parkeringsplatser”. I rutan finns två rullister: Områden och Typ. Välj V:a
Järnbrott och Tillstånd bilplats. - Sök ledig plats och följ signeringsflödet. Välj vilken
tillståndsparkeringsplats som helst. Du kan bortse från adresserna som
finns angivna i annonserna - Tänk på att du fylla i registreringsnumret för det fordon du ska parkera
Viktigt att tänka på – från och med den 1 februari
Om du ska parkera en annan bil på parkeringsytan måste du ta bort det inlagda registreringsnumret och lägga in den nya bilens registreringsnummer på avtalet på Mina Sidor, annars riskerar du att få en parkeringsbot. Det nya registreringsnumret börjar gälla 2 timmar efter att du lagt in det i systemet. Man kan bara ha ett registreringsnummer inlagt åt gången.
Så här gör du för att fylla i/ändra din bils registreringsnummer på Mina Sidor när du har ett avtal:
• Logga in på ”Mina Sidor” på https://bostadsbolaget.se/
• Gå till rutan ”Mina avtal” och klicka på den
• Klicka på det avtal där det står ”Tillstånd …” med giltighet tills vidare (TV)
• Du kan kontrollera att det är rätt avtal genom att se vilket datum som avtalet börjar gälla, och att det gäller tills vidare.
• Klicka på knappen och fyll i ditt registreringsnummer – endast ett (1) registreringsnummer får anges (inga mellanslag, specialtecken eller övrig information)
• Glöm inte att klicka på knappen ”spara reg.nr”
Behöver du hjälp?
Kontakta oss via Mina Sidor eller ring 031-731 50 00 på vardagar mellan kl. 8-15.