Publicerad i Trivas nr 3 2024.
Hyresgästenkäten är vårt viktigaste verktyg för att veta hur våra hyresgäster upplever sin boendemiljö och sitt område. Det som kommer fram i enkäten är det som ligger till grund för vårt arbete under kommande år, säger Catarina Hagwall, chef för Marknad och Kommunikation på Bostadsbolaget.
Svarsfrekvensen brukar ligga relativt högt varje år, runt 60 procent. En hög svarsfrekvens är avgörande för att få en rättvis och representativ bild för hur hyresgästerna upplever sitt boende menar Catarina.
– Vi är tacksamma för varje svar och uppskattar alla som tar sig tid att delta. Varje bidrag är värdefullt även om man inte svarar precis på varje fråga i enkäten. Svara på det som är relevant för just dig! Och lämna gärna kommentarer – vi läser allt, säger hon.
Enkäten kommer att vara tillgänglig till och med den 8 november. Därefter sammanställs och analyseras svaren och en första återkoppling av resultatet får du i december.
Så här kan du svara på enkäten
Digitalt: Du får ett meddelande via e-post med en länk till enkäten. Har du laddat ner Bostadsbolagets boendeapp får du även en notis där.
Postalt: Om du inte har angett digitala kontaktuppgifter, får du en pappersenkät i brevlådan i mitten av oktober. Glöm inte att uppdatera dina kontaktuppgifter på Mina Sidor!
Ladda ner och svara i appen!
Om du ännu inte har laddat ner Bostadsbolagets boendeapp, rekommenderar vi dig att göra det för att enklare kunna delta i enkäten och få tillgång till uppdaterad information. Läs mer här!
Text: Kerstin Torsede Foto: Robert Lipic