Hoppa till innehåll

Teckna nytt avtal för din tillståndsparkering

Från och med 1 februari 2025 tar vi på Bostadsbolaget över hanteringen av tillståndsparkeringen i Västra Järnbrott. Då slutar P-tjänst att sköta parkeringen, och ditt nuvarande parkeringstillstånd slutar gälla samma datum. Du kommer att få ett brev i brevlådan om detta.

Vad betyder det för dig?

För att kunna fortsätta parkera som precis som vanligt på samma parkeringsyta,  behöver du teckna ett nytt avtal med oss på Bostadsbolaget. Gör detta så snart som möjligt för att se till att du har en giltig parkeringsplats från 1 februari 2025.

Så här gör du för att teckna nytt avtal:

  1. Logga in på Mina Sidorbostadsbolaget.se eller använd boendeappen.
  2. Aktivera din köplats för tillståndsparkering under ”Sökprofil” om du inte redan har gjort det.
  3. Hitta en ledig parkeringsplats. Gå till: https://bostadsbolaget.se/sok-ledigt/lediga-fordonsplatser
  4. Sök plats och teckna avtal: Följ instruktionerna för att signera avtalet online.
  5. Viktigt! Fyll i registreringsnumret på det fordon du vill parkera, annars kan du få parkeringsböter.

 

Så fyller du i registreringsnummer:

  • Logga in på Mina Sidor på https://bostadsbolaget.se
  • Gå till rutan Mina avtal och klicka på den
  • Klicka på det avtal där det står ”Tillstånd …” med giltighet tillsvidare (TV)
  • Du kan kontrollera att det är rätt avtal genom att se vilket datum som avtalet börjar gälla, och att det gäller tillsvidare
  • Klicka på knappen och fyll i ditt registreringsnummer – endast ett (1) registreringsnummer får anges (inga mellanslag, specialtecken eller övrig text)
  • Glöm inte att klicka på knappen ”spara reg.nr”

 

OBS! Vi håller på att utveckla Mina Sidor, så under januari kan det komma att se annorlunda ut på sidan när du loggat in.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss via Mina Sidor eller ring 031-731 50 00 på vardagar mellan kl. 8-15.