Vi på Bostadsbolaget försöker på olika sätt underlätta för dig som hyresgäst att få snabb och tillförlitlig service av oss. Nu startar vi ett pilotprojekt kring felanmälan och övrig kontakt med oss och vi börjar i Rannebergen.
Du kan felanmäla till oss på två sätt. Enklast gör du det vida Mina sidor här dygnet runt, eller så kan du ringa till oss under kontorstid.
Vad är nytt?
Från och med den 1 december 2020 tar vårt kundcenter hand om alla samtal till fastighetsvärden och därmed även felanmälningarna.
Du ringer samma telefonnummer som tidigare och vid samma tider som tidigare – kl 8 – 16.
Varför gör vi detta?
Syftet är ge en snabbare och mer effektiv service till dig som hyresgäst. Genom att kundcenter tar alla telefonsamtal frigörs tid för fastighetsvärden att åtgärda de felanmälningar och serviceärenden som kommer in till oss varje dag.
Hur når min felanmälan fastighetsvärden?
När du felanmäler via vår hemsida så hamnar ditt ärende i vårt system där fastighetsvärden plockar upp det och kontaktar dig. Samma sak när du ringer – ditt ärende läggs in i systemet och fastighetsvärden tar hand om det. Är det ett akut ärende som rings in så kontaktar kundcenter fastighetsvärden direkt.
Pilotprojektet kommer pågå under fyra månader och sedan utvärderas. Faller det väl ut kan det bli aktuellt att testa konceptet i fler områden.