Hoppa till innehåll

Att bo hos Bostadsbolaget – ny boendeintroduktion i Hammarkullen

Tre frågor till Mohamed, ny informatör för satsningen ”Att bo hos Bostadsbolaget” – boendeintroduktion för alla nyinflyttade i Hammarkullen

Varför har ni startat ”Att bo hos Bostadsbolaget”?

Det är vårt sätt att välkomna nya hyresgäster till området och skapa en relation och dialog. Vi informerar om hur Bostadsbolaget jobbar i området och hur man kan få hjälp och med vilka saker.

Vad gör man på ett välkomstmöte hos er?

Det är här du möter nya grannar, personal från Bostadsbolaget och får information om din lägenhet och om området. Du får lära dig allt från hur man felanmäler till hur ett batteribyte i en brandvarnare går till. Mötet hålls i en lägenhet så att vi också kan visa hur du till exempel ska göra om du vill måla om själv. Och hur du inte ska göra.

Vem får inbjudan till dessa möten?

Alla som har skrivit ett nytt kontrakt på en lägenhet i Hammarkullen får en inbjudan via post, mejl och sms. Ibland brukar vi även ringa och påminna de som inte svarat. Vi vill gärna träffa alla så att samtliga får samma information. Det tycker vi är viktigt.

 

Att bo hos Bostadsbolaget kommer även att lanseras i Rannebergen under året. Har du frågor är du välkommen att kontakta Mohamed på telefon 031-731 52 28 eller mail abdullah.mohamed@bostadsbolaget.se.

 

Mohamed står utanför Boservice i Hammarkullen