Hoppa till innehåll

Hyresgästenkäten

pratbubbla med texten "Service i toppklass!

Från och med år 2025 skickas vår enkät ut till samtliga hyresgäster varje år, men vid olika tidpunkter under hela året. Syftet är att vi ska få löpande återkoppling från dig och dina grannar och snabbare kunna justera i vårt arbetssätt utifrån vad våra hyresgäster tycker, samt att bättre kunna mäta att våra åtgärder får önskad effekt.
Samtidigt övergår vi till att enbart skicka ut den digitalt, både via mejl och via boendeappen. Här kan du läsa mer om det nya sättet att mäta.

Vad tycker du?

Det är du och dina grannar som bäst vet vad som behövs där ni bor. Genom att svara på enkäten hjälper du oss att prioritera rätt bland alla åtgärder och det är utifrån era svar som vi lägger upp vår verksamhetsplan för nästa år. Tack för att du hjälper oss att bli bättre!

Uppdatera dina kontaktuppgifter på Mina Sidor med mejladress och mobiltelefonnummer för att säkerställa att du får hyresgästenkäten samt övriga utskick från oss. Har du inte laddat ner Boendeappen hittar du info om detta här. Enkäten är också översatt till flera olika språk.

Tidslinje

  • Från och med mars 2025 skickas vår hyresgästenkät ut digitalt via Boendeappen och mejl.
  • Enkäten skickas ut till olika hyresgäster vid olika tidpunkter under året.
  • Från det att du fått den har du en månad på dig att svara. Påminnelser går ut via mejl, sms och Boendeappen om du inte svarar.
  • Svaren samlas in och bearbetas på respektive område under hela året.
  • Sammanställning av årets alla resultat och redovisning av siffrorna görs mellan januari till mars.


Detta har vi gjort i ditt område under 2024

Här har vi samlat några exempel på sånt som har gjorts till följd av resultatet från hyresgästenkäten förra året.

Om hyresgästenkäten

  • Alla hyresgäster får enkäten vid olika tider under året och de första får den via Boendeappen och mejl i mars 2025.
  • Enkäten skickas digitalt till alla vi har mejladress och/eller mobilnummer till samt de som laddat ner Boendeappen.
  • Se till att du har registrerat din mejladress och/eller mobilnummer hos oss för att få länken med enkäten skickad via mejl och/eller sms. Avsändare till mejlet är AktivBo.
  • Vill du hellre svara på webben gör du det här www.svar.aktivbo.se.
  • Kommentera gärna! Vi läser alla kommentarer.
  • Du behöver inte svara på alla frågor, välj de som är aktuella för dig.
  • Undersökningens resultat ligger till grund för hur vi planerar och prioriterar bland åtgärder och aktiviteter i våra områden.
  • Det är AktivBo som för elfte året i rad fått uppdraget att genomföra vår hyresgästenkät.
  • Numret på enkäten behöver AktivBo för att sortera svaren och skicka ut påminnelser. Dina svar är anonyma.

Har du frågor om hur vi arbetar med hyresgästenkäten, kontakta Bostadsbolaget på info@bostadsbolaget.se eller 031-731 50 00.

Har du frågor kring enkäten, kontakta AktivBo på 08-23 39 85 eller info@aktivbo.se.