Parkering – vanliga frågor
Observera att du måste vara registrerad och inloggad på ”Mina Sidor” och se till att din köplats är aktiverad under din sökprofil (för parkeringsplats respektive tillståndsparkering), för att kunna söka parkeringsplats. För att kunna signera ett parkeringsavtal, behöver du ha tillgång till BankID.
Ledigt just nu
– För att kunna söka parkeringsplats måste du ha ett konto på ”Mina Sidor” här på vår webb, bostadsbolaget.se
– När du är inloggad måste du gå in på din ”sökprofil” och aktivera din köplats för den typ av parkeringsplats du önskar. Vi rekommenderar att du aktiverar två köer, 1. Parkeringsplats (gäller för alla platser där man får en egen fast parkeringsplats) och 2. Tillståndsparkering (gäller för alla tillståndsparkeringar.)
– För att få parkeringsförslag i ditt område skickade till dig när en plats blir ledig, behöver du ange att du önskar få mejl om lediga platser och se till att rätt e-postadress är inlagd. (Går ej att prenumerera på parkeringsförslag i andra områden än ditt eget bostadsområde)
– Lediga parkeringsplatser finns här på https://bostadsbolaget.se/sok-ledigt/lediga-fordonsplatser/. Om du inte är inloggad på Mina Sidor, ser du bara de parkeringsplatser som är tillgängliga för vem som helst att hyra. Som inloggad ser du även de eventuella platser som boende i aktuellt område, alternativt Bostadsbolagets hyresgäster har förtur till.
– Du har två möjligheter:
1. Boka en plats som är publicerad på webben – här gäller ”först till kvarn”
2. Lämna en intresseanmälan för en plats som ännu bara publicerats för boende i det aktuella området alternativt boende hos Bostadsbolaget. Boendetid i nuvarande lägenhet = kötid, så den som har bott längst tid i sin lägenhet i aktuellt område får parkeringsplatsen. (Denna kötid gäller en parkeringsplats/lägenhet. Vill du söka ytterligare en parkeringsplats måste du gå in och aktivera din köplats och kötiden räknas då från aktiveringsdatumet.)
– För att kunna signera ett parkeringsavtal, behöver du ha tillgång till BankID.
– Du kan börja parkera på parkeringsplatsen från kl 12:00 det datum avtalet börjar gälla.
I västra Järnbrott, Tuve och på Bredfjällsgatan i Hammarkullen gäller annan hantering för parkeringstillstånd. Kontakta områdespersonalen för mer information.
I västra Järnbrott, Tuve och på Bredfjällsgatan i Hammarkullen gäller annan hantering för parkeringstillstånd. Kontakta områdespersonalen för mer information.
I västra Järnbrott, Tuve och på Bredfjällsgatan i Hammarkullen gäller annan hantering för parkeringstillstånd. Kontakta områdespersonalen för mer information.
OBS! Förändring av registreringsnumret slår igenom hos bevakningsbolaget två timmar efter du registrerat detta. Var därför ute i god tid eller parkera bilen på en annan plats för att undvika böter.
I västra Järnbrott, Tuve och på Bredfjällsgatan i Hammarkullen gäller annan hantering för parkeringstillstånd. Kontakta områdespersonalen för mer information.
I västra Järnbrott, Tuve och på Bredfjällsgatan i Hammarkullen gäller annan hantering för parkeringstillstånd. Kontakta områdespersonalen för mer information.
Observera att du måste flytta din bil från den uppsagda parkeringsplatsen senast kl 12:00 första vardagen efter det datum avtalet upphör.
Fyll i blanketten och skicka med post till nedanstående adress eller mejla den till info@bostadsbolaget.se.
Blankett postas till:
Bostadsbolaget
Box 5044
402 21 Göteborg